دوشنبه 10 آذر 1404

رسانه‌ها بازوی واحدهای تولیدی در سال جهش تولید باشند

برنامه‌های استراتژیک

راهبردهای کلان در قالب اهداف استراتژیک (۲۰ ساله):

با توجه به اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران حدود ۲ سال است که بر اساس ماموریت جدید تشکیل شده است،از لحاظ منحنی دوره عمر تقریبا در مرحله رشد و توسعه قرار دارد و از طرفی مطابق تجزیه و تحلیل های انجام شده، موقعیت سازمان در مرحله اتخاذ استراتژی های تهاجمی می باشد که بر این اساس راهبردهای کلان سازمان در قالب اهداف ۲۰ ساله به شرح زیر استخراج می گردند.

 

 

هدف اول: افزایش سهم صنعت در تولید ناخالص داخلی  / (GDP)کشور با تاکید بر توسعه صنایع کوچک راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف اول:

۱-حمایت از بخش خصوصی و هدایت سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در صنایع کوچک

۲-کمک و حمایت ازایجاد تشکلهای صنعتی، موسسات و نهادهای پشتیبانی کننده از صنایع کوچک

۳-نوسازی مستمر صنایع کوچک از ابعاد مختلف

۴-ساماندهی صنایع کوچک مانند توسعه خوشه های صنعتی، پیمانکاری های فرعی و ...

۵-کمک به رشد صادرات صنایع کوچک در بازارهای منطقه ای و جهانی

۶-جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش صنایع کوچک ۷-کمک به توسعه کارآفرینی

 

هدف دوم: توسعه و تکمیل کلیه زیر ساخت های مورد نیاز استقرار صنایع در شهرک ها و نواحی صنعتی و بهبود فضای کسب و کار صنایع کوچک کشور راهبردهای کلان (۲۰ ساله)

هدف دوم:

۱-انجام هماهنگی های لازم با دستگاه های اجرایی تامین کننده زیربناها و خدمات مورد نیاز شهرک ها و نواحی صنعتی از قبیل وزارت نیرو، نفت، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، وزارت فناوری اطلاعات و ...

۲-مشارکت با بخش خصوصی جهت تکمیل و ایجاد شهرک ها و نواحی صنعتی

۳-اصلاح نظام مدیریتی و مالکیتی شهرک ها و نواحی صنعتی ۴-جذب منابع مورد نیاز از طریق سیستم بانکی، بخش خصوصی و اعتبارات عمرانی، ملی و استانی با تاکید بر مناطق غیر برخوردار.

۵-بهبود فضای کسب کار با ظرفیت سازی نهادی و تصویب و اصلاح قوانین و مقررات

 

هدف سوم: استقرار سازمانی پویا، دانش مدار و چابک و همسو با تحولات جهانی راهبردهای کلان( ۲۰ ساله)

هدف سوم:

۱-آموزش منابع انسانی

۲-اصلاح و اجرای ساختار سازمانی انعطاف پذیر و پاسخگو

۳-بهره گیری از فناوری های پیشرفته رایانه ای و بانک های اطلاعاتی

۴-استقرار سیستم های جدید برنامه ریزی و ارزیابی

۵-شناسایی و بکارگیری نیروهای کارآمد و شایسته

۶-کمک به ارتقا افراد شایسته

۷-نظارت و ارزیابی مستمر بر فرآیند انجام امور

۸-معرفی توانمندی های سازمان در داخل و خارج کشور

 

 

 

  • 1399/06/13 - 14:45
  • - تعداد بازدید: 1008
  • - تعداد بازدیدکننده: 1008
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
  • /ZHX9

رسانه‌ها بازوی واحدهای تولیدی در سال جهش تولید باشند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان: رسانه‌ها با نقش محوری در مطالبه‌گری و معرفی تولیدکنندگان و صنعتگران موفق بازوی واحدهای تولیدی این استان در سال جهش تولید باشند.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان روز چهارشنبه نشست حسن‌ آل‌بویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با علی مسلمان ريیس بسیج رسانه و سید علی زرگر ريیس بسیج کارگری و کارخانجات استان سمنان در خصوص چگونگی همکاری بسیج رسانه‌ و این شرکت به منظور تحقق شعار سال برگزار شد.

حسن آل‌بویه روز چهارشنبه در نشست با اشاره به نقش محوری رسانه‌ها در مطالبه گری و معرفی ظرفیت‌های استان سمنان، اظهارداشت: امروز تولید، موضوع اصلی کشور است و برای جهش در آن باید با تمام توان و بهره گیری از ظرفیت‌ها از جمله رسانه‌ها برای رونق و ارتقا تلاش کرد.

وی بیان کرد:  ورود رسانه‌ها در مسائلی همچون مشکل کم‌آبی استان سمنان این مساله را تبدیل به یک مطالبه عمومی کرده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان  ادامه داد: اولویت‌ها در راستای محقق شدن جهش تولید در این استان به صورت کارشناسی مشخص و بايد با پیوست رسانه‌ای در اجرای آن‌ها گام برداشت.

وی با بیان اینکه حوزه صنعت و معدن به عنوان محور توسعه استان سمنان مغفول مانده، تاکید کرد: باید قابلیت و قدرت رسانه‌ای برای معرفی ظرفیت‌‌ها و داشته‌ها صنعتی و تسهیل امور آن‌ها با هدف تزریق امید به جامعه بکار گرفته شود.

آل‌بویه ابرازداشت: قوانین دست و پاگیر و کمبود نقدینگی از جمله مشکلات بنگاه‌های تولیدی و صنعتی استان سمنان است.

به گفته وی، شرایط ارزی به وجود آمده سبب گرایش واردکنندگان به تولید و سرمایه‌گذاری در داخل شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان با اشاره به سیاه‌نمایی شبکه‌های معاند، یادآور شد: رسانه‌های داخلی با استفاده از تولید محتوا و نیز ظرفیت فضای مجازی این جریان‌سازی‌ها را دفع و به مسوولان و بنگاه‌های تولید و صنعتی در مسیر توسعه اقتصادی کمک کنند.

رییس سازمان بسیج رسانه استان سمنان نیز در این نشست ابرازداشت: رسالت اصلی رسانه‌ها در شرایط کنونی کشور پیشبرد مطالبه‌گری و امیدآفرینی به صورت همزمان است.

مسلمان تاکید کرد: مطالبه‌گری درباره برخی مسائل از سوی رسانه‌های داخلی موجب می‌شود تا عده‌ای در خارج این مشکلات را ابزار سیاهنمایی مسائل نکنند.

وی به تاکید مقام معظم رهبری بر امیدآفرینی در شرایط کنونی اشاره و بیان کرد: داشته‌های استان سمنان کم  نیست و می‌توان برای امیدآفرینی به بازگویی دستاوردهای واحدهای تولیدی استان پرداخت.

وی بر تقویت اعتماد عمومی مردم و حفظ و حراست از آن در شرایط اقتصادی کشور تاکید و اضافه کرد: بازگویی برخی مشکلات واحدهای تولیدی سبب پیگیری و برطرف‌سازی این مسایل در سطح کلان ‌می‌شود.

ريیس بسیج رسانه‌ استان سمنان یادآور شد: برگزاری تور رسانه‌ای به منظور اطلاع‌رسانی در مورد عملکرد واحدهای صنعتی موفق و واحدهای احیا شده یکی از راهکارهای امیدآفرینی است.

مسلمان خاطرنشان کرد: سهم اصحاب رسانه در سال جهش تولید جریان سازی رسانه‌ای است.

 


 

  • گروه خبری : اخبار صفحات استان,سمنان,گروه آرشیو تمام اخبار استان
  • کد خبر : 11669
کلمات کلیدی
تنظیمات قالب